نشست مشترک هیات رهبری اتاق، مسوولان محلی و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی هرات

به منظور بررسی چگونگی وقوع حادثه آتش سوزی در گمرک ولایت هرات، نشست مشترک میان رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، رهبری اتاق هرات، مسوولان محلی ولایت هرات و آسیب دیدگان این حادثه با اشتراک محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و محترمان: مقام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، مقام ولایت هرات، جان آقا صادقی عضو هیات مدیره اتاق، عبدالمتین قلندری را منشی هیات نظار و رئیس اتاق غزنی، عبدالطیف قناوزیان معاون اول اتاق هرات، سعید صدیقی معاون تجارتی اتاق هرات، رئیس گمرک هرات، حاجی عبیدالله نورزی رئیس اتاق نیمروز، آسیب دیدگان این آتش سوزی، تاجران مطرح افغانستان در دفتر مرکزی اتاق هرات برگزار شد.
 
نمايندگان سکتور های مختلف آسیب دیده، به نوبه شان، در رابطه به جریان وقوع حادثه متذکره و نحوه انتشار آتش سوزی معلومات ارائه کردند و از رهبری حکومت و رهبری سکتور خصوصی کشور خواهان تعیین هیات با صلاحیت به منظور شناسایی علت آتش سوزی، محاسبه خسارات ناشی از این آتش سوزی به گونه شفاف، تسریع روند طی مراحل اسناد گمرکی در آینده و جبران و پرداخت خسارات وارده، از سوی حکومت گردیدند.
محترم محمدیونس مهمند، از مسوولان محلی به ویژه مقام ولایت هرات بابت تلاش های شان در مهار آتش و جلوگیری از افزایش آسیب های بیشتر تشکر کرده و از تمامی تاجران که آسیب دیده اند خواست تا همت شان را از دست ندهند، صبر و حوصله داشته باشند و مانند گذشته تلاش کنند.
آقای مهمند، روی شناسایی علت های این آتش سوزی و تطبیق راهکار های بنیادی به منظور جلوگیری از چنین حادثات در آینده تاکید کرده و از مقام های حکومتی ولایت هرات خواست تا با آسیب دیدگان این حادثه کمک های را در قسمت معافیت مالیات و محصول گمرکی نمایند. وی، از آسیب دیدگان خواست تا نمایندگان شان را جهت بررسی حادثه یکجا با مسوولان محلی و هیات مرکز معرفی نمایند.
مقام ولایت هرات، حادثه حریق اموال تجاری را ضربه بزرگ به تاجران کشور دانسته و در رابطه به تلاش های رهبری ولایت هرات در جلوگیری از آتش سوزی بیشتر، معلومات مفصل ارائه نمود.
مقام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، ضمن استماع صحبت های رهبری اتاق و تاجران آسیب دیده، وعده سپرد که معلومات بدست آمده را با رهبری حکومت جهت برداشتن گام های عملی، جلوگیری از چنین حادثات در آینده، معافیت های مالیاتی و ایجاد تاسیسات ممکنه شریک میسازد.
 
 
پنجشنبه، ۲۵ اسد ۱۴۰۳