اشتراک معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری در کنفرانس اقتصادی شرق

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، طی سفرش به کشور روسیه، در حالیکه رئیس جمهور روسیه، معاون ریاست جمهوری مالیزیا، معاون رئیس جمهور چین، نمایندگان تجاری کشورهای کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، چین و روسیه نیز حضور داشتند، در کنفرانس اقتصادی شرق که در شهر ولادی واستکوک روسیه برگزار گردیده بود، اشتراک ورزیده و روی بهبود روابط تجاری میان کشور های آسیایی تآکید نمود.
 
آقای مهمند، ضمن ابراز قدردانی از سفارت روسیه و اتشه تجاری آن بابت همکاری سفر شان به این کشور، امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و از بین رفتن فساد اداری در افغانستان را فرصت خوبی برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری عنوان کرده و از نمایندگان تجاری کشور های متذکره خواست که تاجران کشور شانرا تشویق به سرمایه گذاری در سکتور های مختلف افغانستان به ویژه سکتور معادن، زراعت و تولید انرژی نمایند.
 
معاون اول اتاق، در رابطه به سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه "رح" که قرار است از 6 الی 12 اکتوبر سال روان میلادی از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در شهر کابل برگزار گردد به نمایندگان تجاری کشورهای کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، چین و روسیه معلومات ارایه کرده و از آنان خواست که تاجران را تشویق جهت اشتراک در نمایشگاه متذکره نمایند.
آقای مهمند، در حاشیه همین سفر خویش از کمپنی های بزرگ لوژیستیکی، ساختمانی، موبل فرنیچر، مواد غذایی، زراعت و جواهرات دیدن کرده و از مسوولان کمپنی موبل فرنیچر خواست که در تولیدات شان از چوب افغانی استفاده نمایند. وی همچنان از مسوولان کمپنی های متذکره خواست که در سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه"رح" اشتراک ورزیده و محصولات تولیدی خویش را به نمایش بگذارند.
معاون اول اتاق، در رابطه به اهمیت شهر بندری ولادی وستوک روسیه صحبت نموده و این شهر را نقطه وصل افغانستان از طریق ترانزیت هوایی و بحری با کشورهای آسیای شرقی به ویژه جاپان، چین و کوریا دانسته و همچنان شهر مذکور را در تسریع روند داد و ستد افغانستان با کشور های آسیایی شرقی مهم تلقی کرد. وی، همچنان روی استفاده از راه ترانزیتی شهر ولادی وستوک روسیه به منظور انتقال کالاهای وارداتی از کشور های چین، کوریا و جاپان تاکید کرده و این راه را یکی از مسیر های کوتاه و کم هزینه دانست.
 
 
شنبه، ۱۷ سنبله ۱۴۰۳