تفاهم نامه همکاری تجاری میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری و اتاق تجارت و صنایع کراسنودار به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری تجاری به منظور ایجاد تسهیلات لازم در قسمت تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور، رفع موانع تجارتی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اتاق تجارت و صنایع کراسنودار روسیه در حضورداشت محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، سید جاوید برهان رئیس کمیته روابط بین الملل اتاق، خانجان الکوزی، ضیا الدین اچکزِی اعضای هیات مدیره، نیکولای ساژِنوف، رئیس بخش اقتصادی و تجارتی سفارت روسیه در افغانستان، الکساندر تکاچنکو رئیس اتاق تجارت و صنایع کراسنودار روسیه و کارمندان ارشد اتاق، محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل، میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل و تعدادی از تاجرانو سرمایه گذاران، به گونه آنلاین توسط مسوولان اتاق های متذکره به امضا رسید.
 
محترم محمد یونس مهمند، از مسوولان اتاق تجارت و صنایع ولایت کراسنودار روسیه بابت تلاش های شان در زمینه آماده سازی چنین تفاهم نامه با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان قدردانی کرده و در رابطه به اتاق معلومات مفصل ارائه نموده افزود: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بیش از 90 سال سابقه کاری داشته که ضمن اتاق مرکز در 30 ولایت کشور خدمات تجاری را عرضه مینماید.
آقای مهمند، امضا تفاهم نامه همکاری های تجاری را گامی در جهت بهبود روابط تجاری، سرمایه گذاری و افزایش مراودات میان دو کشور دانسته و روی ایجاد تسهیلات بیشتر به تاجران افغان از سوی کشور روسیه تاکید کرد.
معاون اول اتاق، از مسوولان اتاق کراسنودار دعوت نمود تا در نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) که عنقریب برگزار میگردد، اشتراک ورزیده و غرفه ی را جهت نمایش خدمات شان در این نمایشگاه ریزرف نماید.
محترم سید جاوید برهان، روی شناسایی نیازهای دو کشور به کالاهای تجارتی و افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرده و از اتشه تجاری روسیه در افغانستان خواست تا برای تاجران افغان تسهیلات ممکنه را ایجاد نماید.
محترم خانجان الکوزی، روسیه را شریک تجاری افغانستان عنوان کرده و روی افزایش میزان تجارت و داد وستد میان دو کشور تاکید کرد. وی، از مسوولان اتاق متذکره خواست تا در قسمت کاهش کرایه ترانسپورت و ایجاد تسهیلات ترانسپورتی به تاجران افغان در هماهنگی به ادارات حکومتی آن کشور همکاری کنند.
محترم الکساندر تکاچنکو، ضمن تاکید بر افزایش میزان تجارت میان دو کشور، این تفاهم نامه را در جهت بهبود وضعیت تجارت و سرمایه گذاری، ایجاد هماهنگی های لازم میان سکتور خصوصی دو کشور و تسریع روند داد و ستد مهم خوانده و از همکاری های شان مبنی بر تطبیق این تفاهم نامه اطمینان داد.
 
 
سه شنبه، 26 سنبله، 1403