ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با رئیس اتاق تجارت اوزبیکستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق و محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق،‌ درحالیکه محترمان: شیرین آغاسخی رئیس مالی هیات مدیره، سید جاوید برهان رئیس روابط بین الملل هیات مدیره، سید پرویز سادات هوفیانی و بهادر خیرخواه اعضای هیات مدیره اتاق، محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل، میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی واداری هیات عامل اتاق، عتیق‌الله مؤمن زاده رئیس اتاق ننگرهار و جمعی از تاجران کشور نیز حضور داشتند، با محترم وهابوف دوران عبدالجلال اوغلو رئیس اتاق تجارت ازبیکستان در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون بهبود روابط تجاری و تدویر نمایشگاه ها بحث و گفتگو نمودند.
 
آقای مهمند، تشریف آوری محترم وهابوف دوران عبدالجلال اوغلو را به اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خیر مقدم گفته، از دولت و سفارت کشور ازبیکستان بابت روابط نیک تجاری و ایجاد تسهیلات صدور ویزه برای تاجران افغان طی سالیان متمادی قدردانی نمود.
معاون اول اتاق، افغانستان را از لحاظ موقعیت جغرافیایی، نقطه وصل میان کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی و همچنان ازبیکستان را نقطه وصل افغانستان با کشور چین خوانده و روی روابط بیشتری تجاری – اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.
آقای مهمند، حمایت اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را از تطبیق پروژه خط آهن افغان - ترانس اعلام داشته و همچون پروژه ها را زمینه خوبی در جهت گسترش روابط اقتصادی – تجاری و سیاسی افغانستان با کشور های همسایه به ویژه اوزبیکستان دانست.
محترم اوغلو، از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت ترتیب این نشست قدردانی کرده و در رابطه به نمایشگاه و نشست تجاری که قرار است به تاریخ ۱۷ اگست سال جاری از سوی اتاق تجارت اوزبیکستان در شهر کابل برگزار گردد، معلومات ارائه نموده افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ شرکت اوزبیکستانی از سکتور های مختلف به ویژه، نفت و گاز، ادویه، مواد کیمیاوی،‌ آهن آلات، مواد اولیه، قالین و صنایع دستی اشتراک خواهند ورزید. وی، از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواست که تاجران افغان را تشویق به اشتراک در نمایشگاه مذکور نمایند.
محترم خیرالدین مایل، کشور اوزبیکستان را دوست قدیمی افغانستان و دارای مشترکات دینی، فرهنگی و همچنان روابط خوب اقتصادی – تجاری عنوان کرده و خواهان گسترش روابط بیشتر اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور گردید.
آقای مایل، افغانستان را سرشار از منابع طبیعی خوانده و از آقای اوغلو خواست که تاجران اوزبیک را تشویق به سرمایه گذاری های مشترک با تاجران افغان در سکتور های مختلف به ویژه سکتور معادن بنماید.
محترم سید جاوید برهان، برگزاری همچون نمایشگاه ها و نشست های تجاری را در راستای بهبود و توسعه روابط تجاری و تبادل دادوستد میان تاجران دو کشور مهم خوانده، از حمایت و همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت تدویر نمایشگاه مذکور، اطمینان داد.
 
 
 
یکشنبه، ۲۱ اسد ۱۴۰۳