ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با عبیدالله نظامانی سفیر پاکستان در افغانستآن

این ملاقات که در مقر سفارت پاکستان درکابل صورت گرفت، محترمان محمد يونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خانجان الکوزی رئیس اتاق مشترک افغان پاک، حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه تاجران رخت، تاجران اتحادیه میوه تازه وتعدادی از تاجران خوست و ننګرهار اشتراک داشتند.
 
درنخست محترم محمد یونس مهمند ضمن قدردانی از توجه مسوولان وزارت امورخارجه افغانستان که فضای باز را برای دیدار با مسؤلان د پلوماتیک مساعد ساخته است . وی چنین ملاقات‌ ها را درگسترس روابط دو طرف مهم خواند.
بعداً مشکلات تاجران افغان درمورد سند عبور موقت وسایط باربری اموال تجارتی که در سفارت پاکستان وقت گیر است، موضوع تعرفه های بلند گمرکی که پاکستان بالای میوه تازه و سبزیجات وضع نموده، مشکلات تاجران در بنادر که پول بیشتری را اجازه ندارند انتقال دهند، ازدحام زیاد در بنادر که باید یک غرفه طی مراحل اسناد جداگانه برای تاجران ایجاد شود و رسيدگي به مشکلات ۲۱۲ قلم اموال ترانزیتی افعانستان که در بند کراچی بالای آنها ممنوعیت وضع کرده‌اند با سفیر پاکستان مطرح گردید.
سفیر پاکستان پس از استماع مشکلات و پیشنهادات هیات رهبری اتاق گفت، برای رسيدگي به موضوعات مطرح شده, باید هماهنگی میان اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، اتاق های ولایتی و اتاق مشترک افغان- پاک، سفارت پاکستان در کابل و قونسلگری ها در ولایات به وجود آید و در زمینه حل مشکلات، تلاش ها ادامه خواهد یافت.
 
 
سه‌شنبه ۲۳ اسد ۱۴۰۳