نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تانکداران مواد نفتی کشور

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به منظور استقبال از اقدام اخیر حکومت در قسمت کاهش و اخذ مالیات به گونه ثابت از تانکداران مواد نفتی کشور، نشستی را با اشتراک محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل، محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل اتاق و جمعی از نمایندگان اتحادیه تانکداران مرکز و ولایات کشور در تالار کنفرانس های اتاق برگزار کرد.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به نمایندگان اتحادیه تانکداران مواد نفتی مرکز و ولایات، از اقدام اخیر حکومت بابت کاهش مالیات و ایجاد تسیهلات در اخذ مالیات به گونه ثابت از تانک های مواد نفتی قدردانی کرده و این اقدام را در قسمت تشویق تاجران مثبت خواند.
معاون اول اتاق، نقش تانک های تیل را در چرخش افتصاد کشور مهم دانسته و از زحمات چندین ساله شان بابت تحمل مشکلات مالیاتی ابراز سپاس نمود. وی، از تمام تانکداران کشور خواست تا تیل با کیفیت و مطابق به نرم و ستندرد های جهانی را، در بازارعرضه کنند.
آقای مهمند، در رابطه به فرمان اخیر مشرتابه حکومت که به هدف ایجاد تسهیلات برای تاجران کشور صادر شده است، به اشتراک کنندگان معلومات ارایه کرده و ورود مواد نفتی بی کیفیت را در آلودگی هوا و خرابی ماشینری کشور مضر تلقی نمود. وی، از مسوولان تانکداران کشور خواست تا در جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان همکاری لازم نمایند.
معاون اول اتاق، سهم تاجران و سرمایه گذاران را در آبادی کشور مهم توصیف کرده و از مسوولان حکومتی خواست که تسهیلات بیشتری را برای تاجران در قسمت تهیه زمین و دیگر موارد تجاری ایجاد نمایند.
مسوولان اتحادیه تانکداران مرکز و ولایات، از تلاش های شبانه روزی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان که با همکاری ادارات ذیربط حکومتی در قسمت کاهش و اخذ مالیات به گونه ثابت از تانکداران مواد نفتی صورت گرفته است، قدردانی کرده و این اقدام را زمینه خوبی در شفافیت اخذ مالیات عنوان کردند. ایشان مشکلات شانرا در زمینه ورود تیل بی کیفیت و ترازو های تناژ بلند مطابق به ستندرد های جهانی در بنادر کشور یادآور شده و از تعهد خویش در پرداخت مالیات شان در اسرع وقت اطمینان دادند.
 
 
چهارشنبه، ۳۱ اسد ۱۴۰۳