ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با صادرکنندگان میوه خشک

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضور داشت محترمان: خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق و میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل اتاق، با محترم نصیر احمد رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه خشک کابل و تیم همراه شان در تالار کنفرانس های اتاق دیدن کرده و پیرامون مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمود.
 
محترم نصیر احمد، مشکلات عمده شانرا در قسمت نبود تسهیلات صدور ویزه کشورهندوستان و عدم پرداخت سپرده های تاجران صادرکننده از سوی تاجران هندی، یادآور شده و از هیات رهبری اتاق خواست که مشکلات شانرا در هماهنگی با ادارات ذیربط حکومتی با سفارت هندوستان شریک سازد.
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به آقای نصیر احمد و تیم همراه شان، نقش تاجران صادرکننده را در قسمت تقویت اقتصاد یک کشور مهم خوانده و از زحمات بی شائبه شان بابت تحمل مشکلات تجاری طی چند سال گذشته قدردانی نمود.
آقای مهمند، دستیابی به مارکیت کشور های همسایه و منطقه را در توسعه صادرات کشور مهم تلقی کرده و پالیسی حکومت را اقتصاد محور خواند. وی، خواهان روابط نیک تجاری – اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشور های همسایه گردید.
معاون اول اتاق، در رابطه به نشست که چندی پیش به هدف ایجاد تسهیلات صدور ویزه برای تاجران و افزایش صادرات میوه خشک افغانستان به کشور هندوستان، با سفیر آن کشور داشته بود، به اشتراک کنندگان معلومات ارایه کرده و از تمام تاجران صادر کننده خواست که لیست و انوایس اموال صادراتی شانرا به شکل کتبی به اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بسپارند، تا اتاق در زمینه اخذ ویزه شان اقدامات عملی نماید.
محترم مهمند، روی افزایش صادرات به کشور های اروپایی و آسیایی به ویژه کشور روسیه تاکید کرده و از تمام تاجران میوه خشک خواست که به گونه جمعی دست به دست هم داده و یک مارکیت معیاری بزرگ تجارتی میوه خشک که در آن تمام ستندرد های بین المللی به ویژه سردخانه ها در نظر گرفته شده باشد، را در شهر کابل بسازند.
معاون اول اتاق، در رابطه به سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه ٰ(رح) که از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در شهر کابل طی آینده نزدیک برگزار خواهد شد به اشتراک کنندگان معلومات ارائه کرده و از تمام صادرکنندگان خواست که در نمایشگاه متذکره هر نوع میوه خشک کشور را به نمایش بگذارند.
محترم خانجان الکوزی، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را خانه مشترک تمام تاجران دانسته و خواهان همکاری حکومت در قسمت ببار آوردن تسهیلات برای تاجران صادر کننده گردید. وی، از همکاری همه جانبه اتاق در زمینه حل مشکلات تاجران مذکور اطمینان داد.
 
 
دوشنبه، ۵ سنبله ۱۴۰۳