ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با سفیر ترکیه در افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، با محترم جنک اونال سفیر جمهوری ترکیه در افغانستان، ملاقات کرده و پیرامون توسعه تجارت و حل مشکلات تاجران بحث و گفتگو نمود.
 
در این نشست که ایمره اونال، اتشه تجارت سفارت ترکیه و عبدالمتین غالب، مسئول روابط بین‌الملل اتاق نیز حضور داشتند. در آغاز ، آقای مهمند ضمن قدردانی از همکاری‌های مردم شریف ترکیه با افغانستان، بر تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد. وی، همچنان از سفیر ترکیه خواست تا کشورش را به سرمایه‌گذاری بیشتر در افغانستان تشویق نماید.
آقای مهمند، درباره تأمین امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و از بین رفتن فساد در افغانستان صحبت نموده و تأکید کرد که شرایط برای سرمایه‌گذاری در تمامی سکتورها در افغانستان مهیا شده است.
در پایان، معاون اول اتاق از سفارت ترکیه خواست تا تاجران و سرمایه‌گذاران ترکی را به سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه دعوت نماید.
در مقابل، جناب آقای اونال، سفیر ترکیه، با استقبال از موضوعات مطرح‌شده، وعده همکاری همه‌جانبه داده و اعلام کرد که ترکیه به سرمایه‌گذاری در بخش‌های زراعت و مالداری افغانستان علاقه‌مند است. وی همچنان افزود که نهادهای چون DIEK، MUSIAD و TICA با هیات¬ تجارتی در نمایشگاه یادشده شرکت خواهند کرد.
 
 
 
سه شنبه، 6 سنبله 1403